Συγκεκριμένα, σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, κ. Φάμελλος σημείωσε πως «υπάρχει ξεκάθαρη πολιτική ευθύνη, όμως έπρεπε πρώτα να λύσουμε το πρόβλημα και μετά να ασχοληθούμε με το τι έγινε στο παρελθόν».
Σε ό, τι αφορά την αποκατάσταση της βλάβης και των προβλημάτων υδροδότησης της πόλης, ο αν. υπουργός διευκρίνισε: «Όλη την εβδομάδα ασχολούμασταν με το πώς θα διορθωθεί η βλάβη. Είμαστε σε μία πολύ καλή στιγμή που έχουν γεμίσει οι δεξαμενές [...] Η βλάβη ήταν αρκετά μεγάλη τεχνικά και ήταν στον έναν από τους δύο κεντρικούς αγωγούς τροφοδοσίας της πόλης --ο ένας είναι ο Αλιάκμονας, ο άλλος η Αραβησσός. Η δέσμευση των συνεργείων - των εργαζομένων δηλαδή - και της διοίκησης ήταν ότι η βλάβη θα είχε αποκατασταθεί μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής. Και πράγματι 12.30 περίπου το μεσημέρι της Παρασκευής δόθηκε νερό στον αγωγό. Το πρόβλημα που μας ταλαιπώρησε το πρωί του Σαββάτου ήταν η ποιότητα του νερού που έφτανε στην πόλη - έπρεπε να καθαριστεί και ο αγωγός από πιθανές επικαθήσεις εξαιτίας της διακοπής τριών ημερών. Αυτό ολοκληρώθηκε στις 6 η ώρα το απόγευμα του Σαββάτου και από τότε οι δεξαμενές και το δίκτυο δουλεύουν πλήρως - δουλεύει και με αυξημένη παροχή».
https://cpfuxkeo.blogspot.com/2019/03/blog-post_84.html
Αναφερόμενος στις πολιτικές ευθύνες πίσω από την κακή κατάσταση των υποδομών της ΕΥΑΘ, ο κ. Φάμελλος εξήγησε: «Οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν την μονοδιάστατη επιλογή να πουλήσουν την ΕΥΑΘ και το νερό της Θεσσαλονίκης και κάναν ό, τι ήταν δυνατόν για να απαξιώσουν - όπως και άλλους τομείς του δημοσίου - και την ΕΥΑΘ. Το πλάνο της Θεσσαλονίκης ήταν να υδρευτεί από επέκταση του διυλιστηρίου που παίρνει νερό από τον Αλιάκμονα και έτσι θα είχαμε τις πηγές Αραβησσού - αυτή την πολύ σημαντική επένδυση της δεκαετίας του '70 - ως σχέδιο ασφαλείας. Το έργο της επέκτασης του διυλιστηρίου εντάχθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 2011 σε χρηματοδότηση και είχε προκηρυχθεί από την υπηρεσία ΕΥΔΕ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων) Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης. Όμως, αμφισβητήθηκε το έργο αυτό από την τότε υπεύθυνη υπηρεσία και του υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Εσωτερικών, με αποτέλεσμα στις 28 Ιουλίου 2014 να ακυρωθεί η ένταξη. Πρακτικά η Θεσσαλονίκη είχε εξασφαλισμένους πόρους για το έργο και η προηγούμενη κυβέρνηση ακύρωσε τη χρηματοδότηση για τη Θεσσαλονίκη».
https://wfmfieyy.blogspot.com/2019/05/blog-post_36.html
«Αυτό που πρέπει να πούμε», συνέχισε ο αν. υπουργός, «είναι ότι χρειαζόμαστε σε αυτές τις συνθήκες να επιταχύνουμε την κατασκευή του έργου τώρα και για τον λόγο αυτό η επέκταση του διυλιστηρίου, προϋπολογισμού 27 εκατ. ευρώ, έχει υποβληθεί προς χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και είναι σημαντική η ευθύνη και της διοίκησης της ΕΥΑΘ, που το επικαιροποίησε και το κατέθεσε - γιατί το έχει εκσυγχρονίσει κιόλας το έργο αυτό, αλλά και του ΠΕΠ, να ολοκληρώσουν όλη τη συζήτηση, για να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί το έργο».
ζαντες σιδερενιες 16
Κληθείς να σχολιάσει δήλωση του υπεύθυνου στρατηγικού σχεδιασμού της ΝΔ Τάκη Θεοδωρικάκου, ο οποίος μίλησε για βαρύτατες πολιτικές ευθύνες των υπουργών που εποπτεύουν την ΕΥΑΘ, σημειώνοντας ότι αν είχε ιδιωτικοποιηθεί η ΕΥΑΘ δεν θα υπήρχαν τα προβλήματα που βίωσαν οι Θεσσαλονικείς, ο κ. Φάμελλος παρατήρησε πως «οι πολιτικές επιδιώξεις αυτών που θέλανε να ιδιωτικοποιήσουν την ΕΥΑΘ ήταν η βασική αιτία που θέλανε να απαξιώσουν και τα έργα υποδομής της. Η βασική αιτία του προβλήματος ήταν η διάθεσή τους να ιδιωτικοποιήσουν την ΕΥΑΘ. Μου κάνει εντύπωση το πόσο αδιόρθωτη είναι αυτή η πολιτική άποψη. Δηλαδή επέλεγαν και ζητούσαν να πουλήσουν την ΕΥΑΘ και το νερό της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, επικαλούμενοι το χρέος της χώρας και το μνημόνιο και την κρίση. Τώρα που βγαίνουμε από το μνημόνιο και την κρίση και τώρα που δεν απαιτούν οι δανειστές να πουλήσουμε - γιατί σώσαμε στη διαπραγμάτευση το 50+1% και της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ - εξακολουθούν αδιόρθωτοι πολιτικά να θέλουν να ξεπουλήσουν ένα δημόσιο κοινωνικό αγαθό. Είναι απαράδεκτη αυτή η δήλωση».
άρθρα αγγλικα
άρθρα αγγλικα
No comments:
Post a Comment